Как да се доверя на мачмейкър?

Мачмейкинг, 02.04.2019

През последните 5-6 години вече и в България съществува услугата мачмейкинг или агенции, които предлагат подбрани индивидуални запознанства  между хора, които търсят партньор. Новите неща се възприемат трудно. Почти мога да предскажа реакциите на част от Вас: Що за глупости? Някой друг да ми подбира хората, с които да започвам връзка?! А пък и този купешки термин „мачмейкър”. Нямаме ли си българска дума за това?!

Искаме или не, харесваме или не, животът се променя, личният ни живот се променя, навиците ни се променят. В днешния динамичен и дигитализиран свят все по-малко общуваме лице в лице. С всяко ново десетилетие от възрастта ни запознанствата с нови хора намаляват и социалният ни кръг се стеснява. Младите хора се женят и раждат деца по-късно от поколението на родителите си. Това са част от причините, поради които се появява услугата мачмейкинг. Да се обърнеш към някого за такава услуга означава да успееш да се довериш на страничен човек и да го допуснеш до себе си. Но ако имаш възможности да избираш, как да прецениш на кого би могъл да повериш този деликатен аспект от личния си живот?
Когато става дума за любов и връзки, подхождаме емоционално. Но ако ще ползваме услуга, за която заплащаме немалка сума, добре е да включим и рационалното си мислене. Ето няколко препоръки, които могат да са полезни:

Мнение на познат
Разпитай хората от близкия си кръг, все някой от тях вече е работил с мачмейкър или имаш приятел, който е срещнал половинката си по този начин. Мачмейкинг е нова услуга за България, но вече доста хора имат опит в това.

Попитай Гугъл
Ако нещо не може да бъде намерено в Гугъл, то вероятно не съществува. Алгоритъмът на работа на глобалната търсачка е една от най-добре пазените софтуерни тайни. Гугъл успешно пресява сайтовете и ги позиционира в определен ред спрямо търсенето, качеството и количеството на тяхното съдържание, активността и съответствието им спрямо заявените им приоритети. Така с търсенето на „мачмейкинг” и „мачмейкър” ще се ориентираш кой и какво предлага в момента. Прегледай резултатите както от органичното търсене, така и от рекламните линкове. Запиши си сайтовете, които са ти излезли на първите 2-3 страници, иначе рискуваш да потънеш в море от информация. Ето няколко съвета как да „отсееш плявата от зърното” при прегледа на сайтовете от твоя списък:
Визитна картичка: Как ще се почувстваш, ако при запознанство с някого той не се представи? Същото е и със сайтовете. Добрата практика изисква екипът на агенцията да е представен поименно (още по-добре и със снимки). Задължително трябва да присъстват и данните на фирмата-собственик: име, адрес, данъчен номер, телефон и и-мейл. Само част от тази информация е задължителна по закон, но нейната пълнота е първата стъпка в изграждането на доверие.
Рождена дата и брой участници: Да попиташ жена за възрастта  ѝ често е нетактично. Но да не се поинтересуваш от възрастта на една агенция за запознанства е неразумно. Причината е, че голяма клиентска база се придобива с течение на времето. Сайтовете на новите агенции могат да изглеждат лъскаво, но е важно да разбереш от кога съществуват и каква клиентска база имат. Това е основна информация и тя трябва да е достъпна на сайта на агенцията.
Движението е живот: Потърси в сайта календар на събитията, виж от кога са последните публикации в блог секцията. Ако няма активност за последните месеци, вероятно си попаднал на неработеща организация. Можеш да премахнеш и нея от списъка си.
Безопасност: Мачмейкърите работят с лични данни и като такива са задължени да спазват всички законови изисквания: трябва да са регистрирани като администратори на лични данни и да имат публикувана политика съгласно Регламент 2016-679, известен повече като GDPR. Тези уредби имат за цел да предотвратят злоупотреба с личните ти данни. Липсата на този изискван от закона минимум означава, че поемаш риск.
Какво точно ти се предлага: Ясната информация за услугите също е важен критерий за избор. Ако не можеш да разбереш какво точно ще получиш, малко вероятно е да го получиш. Мачмейкърите предлагат различни услуги: запознанства с подбрани по зададени критерии хора; коучване за подобряване шансовете сам да си намериш партньор; търсене тип „head hunting”; нещо различно от това… Разбери какво точно.
Подхождай критично към обещанията и преценявай доколко са реалистични. Потърси какви са гаранциите за обещаваните резултати. Най-лесни сме за манипулиране, когато силно желаем нещо, така че премисляй нещата.
Цени и условия: Уважаващите клиентите си агенции обявяват цените и условията за участие на сайта си. Така имаш възможност веднага да прецениш дали това е инвестиция, която можеш да си позволиш. Или ще ти се наложи да хабиш време в мейли и телефонни разговори, докато разбереш, че таксата за едногодишен абонамент е четирицифрена и не е по твоя джоб.
Етичност: Ако някой предлага дискриминационни условия за участие, като например такса, която се заплаща само от мъжете, а дамите се включват безплатно, имаш основания да се съмняваш в етичността на организацията. Живеем в 21 век и жените отдавна не са стока, която може да бъде закупена.
Мнения: Потърси мнения за агенцията в глобалната мрежа. Не е добре да се доверяваш на всичко, на което попаднеш. И все пак натрупването на положителни референции от различни източници (форуми, портали, медии, социални мрежи и т.н.) би трябвало да помогне за изграждането на твоя собствена преценка.

Важно! Когато четеш отзиви от клиенти, публикувани на самия сайт, преценявай тяхната достоверност през призмата на останалото, което си научил/а дотук. Една агенция, която съществува само от няколко месеца, няма как да има десетки мнения от вече събрани двойки. Ако мачмейкърите сами са съчинили референциите, това обичайно си личи от стила на изказванията – всички звучат еднотипно и с еднакъв лексикален арсенал.
Дейността на мачмейкърите е полезна. Все още ни се вижда необичайно някой да търси сродната ни душа вместо нас, но в държавите, в които мачмейкинг съществува отдавна, на това се гледа като на още един начин, по който човек може да се погрижи за себе си и да спести време и ненужни нерви. Нещо като спа-процедура за комфорта на личния ни живот. Приятно е да можеш да се запознаваш само със специално подбрани за теб хора, с които вероятността да създадете успешна връзка е значително по-голяма от обичайната. Както във всички развити общества, и в България мачмейкингът ще продължи да се развива. Вероятно след време ще бъде създадена и асоциация, която ще може да дава информация и сигурност на клиентите, както това вече е факт в Англия и САЩ. Но дотогава проверявайте и четете между редовете, защото когато емоциите говорят, понякога разумът мълчи :)

Автори: Радослава и Румен Карамихалеви

Ако искаш да получаваш индивидуални предложения за подходящи за теб запознанства в Мачмейкинг, попълни или актуализирай своя Тест за съвпадения и маркирай в профила си, че си съгласен да получаваш информация от ClubR.

    КЛИЕНТИТЕ ЗА НАС

    Продължавайте все така!
    14.10.2019, след Бързи срещи 

    Беше отлично! Благодаря!
    14.10.2019, след Бързи срещи 

    Приятна и дружелюбна обстановка. Организацията беше безупречна.
    14.10.2019, след Бързи срещи 

    Благодаря на екипа на ClubR. Коректни, точни и брилянтно организирани. Бъдете здрави.
    10.10.2019, от нашата поща 

    Благодаря от сърце на целия екип. Бъдете все така всеотдайни и продължавайте с много любов да събирате хората!
    09.10.2019, в отговор на поздрав за рожден ден