Защо поколението Y се обръща към модерните начини за запознанства?

Мачмейкинг, 09.07.2014

За хората, родени през 80-те и 90-те години на миналия век, взаимоотношенията придобиват по-голяма стойност сами по себе си. Представителите на поколението Y са носители на по-различни ценности и възприемат реалността по нов начин. В техните желания и избори се преплитат и интегрират все повече както обективните, така и субективните измерения на живота. Тези хора са насочени към индивидуалните решения и са по-склонни да търсят помощ и подкрепа за намирането на подходящ партньор.

От една страна, трудностите при намирането на партньор и при това поколение са свързани с ограничената реална социална среда. От друга страна, представителите на въпросната генерация имат по-високи и всеобхватни критерии за човека, с когото желаят да споделят живота си. Младите хора все по-малко желаят просто да „опитват“. Те търсят съвпадение и привличане на всички нива, което прави намирането на партньор значително по-трудно, отколкото в случая, когато търсиш партньор с цел брак и деца или с цел съвместно решаване на проблеми.

Когато за пръв път се обръщат към Мачмейкинг, Бързи срещи или т.нар. модерни запознанства, повечето хора изпитват притеснение. Това се случва, тъй като те за първи път се намират в подобна ситуация. Неудобството е свързано и с трудните за формулиране, неизяснени желания и критерии за търсения партньор. Често се случва човек да смята, че се срамува от факта, че търси партньор, но в хода на разговора по време на мачмейкинг интервюто се изяснява, че голяма част от притеснението е свързано с усещането „не зная какво търся“. Ето защо мачмейкингът е изключително ценен опит за младите хора. Той увеличава шансовете за среща с подходящ човек, помага на хората да разберат за себе си какво в действителност е важно за тях, кои са най-ценните неща, които лежат в основата на удовлетворителната връзка.

Хората от поколението Y отдават по-голяма ценност на усещането си за щастие, отколкото на социалните предразсъдъци. Същевременно са изпълнени с повече приемане на негативните си преживявания и са по-склонни да търсят индивидуални решения и подкрепа. Те в голяма степен са се отърсили от скрупулите да заявят, че търсят партньор. Паралелно с това тези хора са по-открити и готови да допринесат за процеса, споделяйки опита и преживяванията си. Осъзнавайки, че мачмейкингът работи за тях, те демонстрират честност спрямо себе, своите качества и ограничения.

Представителите на генерацията Y прилагат все по-малко стереотипи към партньорските взаимоотношения. И мъжете, и жените са все по-интегрирани, даващи гласност и живот както на мъжката, така и на женската страна от себе си. Момичетата изразяват себе си като независими, самостоятелни, с право да имат собствени изисквания, но същевременно търсят женското себеусещане във връзката. Мъжете на свой ред проявяват чувствителност, приемане и уважение към ценностите, възгледите и предпочитанията на дамите, но намират удовлетворение във взаимоотношения, които им отреждат силната мъжка роля. Младите хора отдават все по-голямо значение на личното си пространство и полето си на независимост извън връзката (кариера, приятелства, хобита), но в рамките на взаимоотношенията жените желаят да се чувстват женствени, обгрижвани и зачитани, а мъжете – силни, мъжествени и уважавани.

Младите хора са по-гъвкави в търсенията си. Рядко изразяват ясни и ограничаващи искания. По-скоро желанието им е да намерят човек, с когото да си пасват, с когото да могат да се свържат на всички нива (физическо привличане, емоционална, духовна и интелектуална връзка), отколкото конкретни изражения на тази близост. Обединяващото между тях е, че всички търсят стабилна връзка с един специален човек. Бракът и децата изглеждат пожелателни последици, а не първопричини и цел за търсенето. Младите хора гледат на взаимоотношенията все повече като на сфера, в която да се разгръщат,  изразяват и развиват. За тях са ценни контактът и връзката сами по себе си. 

Много често хората от въпросното поколение възприемат мачмейкинга като средство за личностно развитие и вътрешна подготовка за привличането на подходящ партньор (подходящи взаимоотношения). Процесът им помага да добият усещане за това кои са на дълбоко ниво, какво искат, от какво се нуждаят. Много трудно е да изградиш зрели отношения с подходящ човек, без да си преминал през това преоткриване на себе си. Когато човек започне да навлиза в партньорски отношения, обикновено има един начален етап, когато се преповтарят едни и същи модели на взаимоотношения, често в двата им полюса. В един момент човек разбира, че това просто не работи, че не го удовлетворява и не му носи усещане за щастие. За съжаление често разочарованията и самотата ни предизвикват да се осъзнаем и да решим да излезем от схемата си. Участието в мачмейкинг е прекрасна стъпка, в която човек да заяви на себе си: този път ще подходя отговорно и осъзнато и ще изляза от старите си неработещи модели. За мен самият акт на включване в програмата е трансформиращо преживяване.

 

От тук можеш да свалиш нашата брошура "Пътеводител за Първа Среща".

 

    КЛИЕНТИТЕ ЗА НАС

    Благодаря! Отлична организация от ваша страна.
    28.03.2024, след бързи срещи 

    Настроението беше супер. Запознах се с много нови хора.
    07.03.2024, след парти за запознанства 

    Много интерактивно събитие с интересни начини за запознанства освен стандартните бързи срещи. Много забавни игри имате :)
    20.02.2024, след парти за запознанства 

    Добра организация и интересни идеи за разчупване на напрежението и за стимулиране на комуникация между участниците, съчетани в приятна обстановка. Бих препоръчала на приятели
    19.02.2024, след парти за запознанства