Защо поколението Y се обръща към модерните начини за запознанства?

Мачмейкинг, 09.07.2014

За хората, родени през 80-те и 90-те години на миналия век, взаимоотношенията придобиват по-голяма стойност сами по себе си. Представителите на поколението Y са носители на по-различни ценности и възприемат реалността по нов начин. В техните желания и избори се преплитат и интегрират все повече както обективните, така и субективните измерения на живота. Тези хора са насочени към индивидуалните решения и са по-склонни да търсят помощ и подкрепа за намирането на подходящ партньор.

От една страна, трудностите при намирането на партньор и при това поколение са свързани с ограничената реална социална среда. От друга страна, представителите на въпросната генерация имат по-високи и всеобхватни критерии за човека, с когото желаят да споделят живота си. Младите хора все по-малко желаят просто да „опитват“. Те търсят съвпадение и привличане на всички нива, което прави намирането на партньор значително по-трудно, отколкото в случая, когато търсиш партньор с цел брак и деца или с цел съвместно решаване на проблеми.

Когато за пръв път се обръщат към Мачмейкинг , Бързи срещи или т.нар. Модерни запознанства повечето хора изпитват притеснение. Това се случва, тъй като те за първи път се намират в подобна ситуация. Неудобството е свързано и с трудните за формулиране,  неизяснени желания и критерии за търсения партньор. Често се случва човек да смята, че се срамува от факта, че търси партньор, но в хода на разговора по време на мачмейкинг интервюто  се изяснява, че голяма част от притеснението е свързано с усещането „не зная какво търся“. Ето защо мачмейкингът е изключително ценен опит за младите хора. Той увеличава шансовете за среща с подходящ човек, помага на хората да разберат за себе си какво в действителност е важно за тях, кои са най-ценните неща, които лежат в основата на удовлетворителната връзка.

Хората от поколението Y отдават по-голяма ценност на усещането си за щастие, отколкото на социалните предразсъдъци. Същевременно са изпълнени с повече приемане на негативните си преживявания и са по-склонни да търсят индивидуални решения и подкрепа. Те в голяма степен са се отърсили от скрупулите да заявят, че търсят партньор. Паралелно с това тези хора са по-открити и готови да допринесат за процеса, споделяйки опита и преживяванията си. Осъзнавайки, че мачмейкингът работи за тях, те демонстрират честност спрямо себе, своите качества и ограничения.

Представителите на генерацията Y прилагат все по-малко стереотипи към партньорските взаимоотношения. И мъжете, и жените са все по-интегрирани, даващи гласност и живот както на мъжката, така и на женската страна от себе си. Момичетата изразяват себе си като независими, самостоятелни, с право да имат собствени изисквания, но същевременно търсят женското себеусещане във връзката. Мъжете, на свой ред, проявяват чувствителност, приемане и уважение към ценностите, възгледите и предпочитанията на дамите, но намират удовлетворение във взаимоотношения, които им отреждат силната мъжка роля. Младите хора отдават все по-голямо значение на личното си пространство и полето си на независимост извън връзката (кариера, приятелства, хобита), но в рамките на взаимоотношенията жените желаят да се чувстват женствени, обгрижвани и зачитани, а мъжете – силни, мъжествени и уважавани.

Младите хора са по-гъвкави в търсенията си. Рядко изразяват ясни и ограничаващи искания. По-скоро желанието им е да намерят човек, с когото да си пасват, с когото да могат да се свържат на всички нива (физическо привличане, емоционална, духовна и интелектуална връзка), отколкото конкретни изражения на тази близост. Обединяващото между тях е, че всички търсят стабилна връзка с един специален човек. Бракът и децата изглеждат пожелателни последици, а не първопричини и цел за търсенето. Младите хора гледат на взаимоотношенията все повече като на сфера, в която да се разгръщат,  изразяват и развиват. За тях са ценни  контактът и връзката сами по себе си. 

Много често хората от въпросното поколение възприемат мачмейкинга като средство за личностно развитие и вътрешна подготовка за привличането на подходящ партньор (подходящи взаимоотношения). Процесът им помага да добият усещане за това кои са на дълбоко ниво, какво искат, от какво се нуждаят. Много трудно е да изградиш зрели отношения с подходящ човек, без да си преминал през това преоткриване на себе си. Когато човек започне да навлиза в партньорски отношения, обикновено има един начален етап, когато се преповтарят едни и същи модели на взаимоотношения, често в двата им полюса. В един момент човек разбира, че това просто не работи, че не го удовлетворява и не му носи усещане за щастие. За съжаление често разочарованията и самотата ни предизвикват да се осъзнаем и да решим да излезем от схемата си. Участието в мачмейкинг е прекрасна стъпка, в която човек да заяви на себе си: този път ще подходя отговорно и осъзнато и ще изляза от старите си неработещи модели. За мен самият акт на включване в програмата е трансформиращо преживяване.

 

От тук можеш да свалиш нашата нова брошура "Пътеводител за Първа Среща".

 

    КЛИЕНТИТЕ ЗА НАС

    Благодаря, любовта и споделеното щастие го намерих благодарение на вас!
    20.02.2020, в отговор на поздрав за рожден ден 

    Много съм доволен от работата с вас, винаги срещам гъвкавост и разбиране. Мога да споделя и че позитивното ми мнение за ClubR се затвърждава още по-силно...
    13.02.2020, мейл Мачмейкинг 

    С Х се харесахме и намерихме общ език в началото. Продължаваме да се виждаме, засега всичко е наред в отношенията ни. Имаме много общи неща. Правилно сте преценили да ни запознаете, много се радвам за което.
    13.02.2020, мейл Мачмейкинг